() () () () () () () () () ()

Artikel Terkini

Ini merupakan 30 alasan popular kenapa Bumiputera kurang terlibat dengan pasaran saham di Bursa Malaysia

“100% pegangan untuk RM1 juta lebih baik atau 51% pegangan untuk RM50 juta lebih baik”?

“Pelaburan patuh syariah biasanya tak untung”, ungkapan yang sering kita dengar. Betul ke?

“Kau tak nak join aku ke melabur dalam forex ni? Duduk je depan komputer, boleh buat duit tau. Sehari 2-3 ribu jugak lah.”

“Labur dekat ASB dapat 7-8% keuntungan setahun. Cukuplah tu.” Abu berkata kepada Ahmad

Maksud mudahnya, katakan kita melabur RM1,000; kita nak tengok duit kita berkembang jadi RM1,100

Ali melabur RM1,000 ke dalam ASB. Setelah setahun duitnya disimpan, ASB isytihar dividen 8%. Ini bermaksud selepas setahun dalam ASB, duit Ali kini menjadi RM1,080

Hebahan

Topik Mengikut Kategori