5 Soalan Popular Tentang Pelaburan Saham – Siri 1

Ramai yang mula berjinak-jinak dalam pelaburan saham. Jika dilihat, pada tahun 2020, lebih ramai yang memulakan langkah pertama untuk melabur saham.

Pelaburan saham tidaklah susah seperti yang ramai orang bayangkan. Apa yang penting adalah ilmu. Berbekalkan dengan ilmu, sudah pasti kita dapat menempuhi dunia pelaburan saham dengan keyakinan yang tinggi dan selamat.

Yang menjadi igauan ngeri pelabur-pelabur baru adalah, mereka mula melabur tanpa ilmu. Susah nak dapatkan ilmu? Dah banyak perkongsian ilmu percuma berkenaan dengan pelaburan saham. Nak dalam Bahasa Inggeris banyak, dalam Bahasa Melayu pun banyak.

Kalau masih tak tahu mana nak dapatkan perkongsian ilmu tentang saham, Tuan Haji Asri banyak membuat perkongsian percuma dalam pelaburan saham.

Nahhh, kami kongsikan kepada anda perkongsian dari Tuan Haji Asri berkenaan dengan soalan yang selalu kita dengar tentang pelaburan saham.

Jom tonton video siri 1 ini. Semoga ianya dapat menjawab persoalan yang sedang bermain dalam minda anda.

Video ini dibawakan khas oleh Asri Ahmad Academy. Jika anda “Zero” tentang pelaburan saham, ayuh sertai program – program percuma anjuran bersama Bursa Malaysia. Daftar sekarang di sini.

Dah faham? Ini baru siri 1, nantikan siri 2 soalan-soalan yang sering ditanya berkenaan dengan pelaburan saham.

Seperti yang Tuan Haji Asri tekankan, ilmu sangat penting. Adanya ilmu, mudahlah perjalanan kita nanti. Jika anda berminat untuk dapatkan ilmu secara percuma, boleh dapatkan daripada perkongsian-perkongsian yang Tuan Haji Asri berikan.

Jangan takut. Tambah ilmu. Mulakan langkah pertama.

Selamat melabur!

Previous ArticleNext Article

Awas! Dengan 4 Jenis Saham Ini

AWAS! Nak beli saham ni tak boleh lah main beli jer.

Niat nak melabur boleh berubah menjadi lebur kerana sikap terburu-buru atau tamak yang ada dalam diri kita. Untuk melabur, perlulah dengan ilmu.

Dengan ilmu, anda dapat mengurangkan risiko kerugian. Jika pembelian saham dilakukan dengan semberono, kemungkinan untuk rugi itu lebih tinggi.

Haa. Kami kongsikan kepada anda semua 4 jenis saham yang perlu anda berhati-hati ketika melabur.

Kena tahu cara yang betul dan syarikat yang sesuai untuk dilaburkan. Jika tersilap langkah diri sendiri yang rugi nanti. Sebab itu anda perlu berhati-hati dengan jenis-jenis saham seperti ini.

Mungkin nampak kadar keuntungannya lebih cepat atau dengan harapan beli di harga yang murah atau rendah, keuntungan akan lebih tinggi.

Namun perkara sebaliknya boleh berlaku. Kenali saham syarikat yang anda ingin beli serta pastikan anda yakin dengan keupayaan saham syarikat tersebut.

Ingat! Jangan main labur je, nanti melebur.

Selamat melabur!

Video ini dibawakan khas oleh Asri Ahmad Academy. Jika anda betul-betul ZERO dalam pelaburan saham, anda boleh mendaftar webinar anjuran Asri Ahmad Academy bersama Bursa Malaysia di sini.