Pengumuman Pelantikan Ahli Lembaga Pengarah Khazanah Nasional Berhad Yang Baru

Baru beberapa hari yang lalu, kecoh apabila Semua Ahli Lembaga Pengarah Khazanah Nasional Berhad Tawar Diri Letak Jawatan. 9 ahli lembaga pengarah yang dimaksudkan adalah:

Berikutan pengumuman itu pula, Baru Umum Nak Letak Jawatan, Syarikat-Syarikat Khazanah ‘Rugi’ RM2 Bilion. Syarikat yang telah mengalami penurunan harga saham tersebut adalah Axiata Bhd, Malaysia Airports Holdings Bhd, Telekom Malaysia Bhd, CIMB Group Holdings Bhd, UEM Sunrise Bhd dan UEM Edgenta Bhd.

Dan kini, teka-teki tersebut telah terjawab dengan pengumuman di bawah ini:

Sumber: Facebook Dr. Mahathir bin Mohamad

Sepertimana kita sedia maklum, YAB Tun Dr Mahathir bin Mohamad adalah merupakan Perdana Menteri kita, manakala YB Dato Seri Mohamed Azmin Ali pula merupakan Menteri Hal Ehwal Ekonomi.

Tan Sri Mohd Hassan Marican pula merupakan bekas Presiden dan Ketua Pegawai Eksekutif Petronas, dari tahun 1989 sehingga tahun 2010.

Dr Sukhdave Singh pula adalah bekas Penolong Gabenor Bank Negara Malaysia yang telah lama berkhidmat dari tahun 2009 sehingga ke penghujung tahun 2017.

Dan yang terakhir sekali adalah Encik Goh Ching Yin. Tak banyak maklumat yang boleh diperolehi, tapi carian lanjut mendapati beliau berkhidmat sebagai Pengarah di Allianz Life Insurance Malaysia Berhad,Pengarah Bebas & Bukan Eksekutif di Shangri-La Hotels (Malaysia) Berhad dan Pengarah Bebas & Bukan Eksekutif di Maybank Asset Management Group Bhd.

Previous ArticleNext Article

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Jom Sertai Larian Saham “Raging Bull Run 2024”

Jom ramai-ramai kita sertai larian saham “Raging Bull Run 2024” bersama keluarga dan kawan-kawan. Larian ini turut berkolaborasi dengan “KL Borneo Half Marathon” di mana flag-off akan dibuat di Dataran Merdeka.

Cabar diri untuk melakar sejarah peribadi bagi tahun 2024 dengan menyertai larian ini. Uji ketahanan fizikal dan mental. Biar badan sihat, jiwa kuat, hati senang.

Hadir awal, sama-sama kita sertai #gengsubuhmacamjumaat sebelum flag-off.

Tidak kira dari mana anda datang, mungkin anda datang dengan misi baharu, mungkin anda datang bersama rakan dan keluarga, atau mungkin anda akan jumpa jodoh di sini!

Kepada pelari yang berkeluarga, kategori Family Run juga ada.

Dapatkan diskaun early-bird yang menarik. T-shirt dan medal pun cantik wehhh! Tak percaya? Cuba tengok gambar di bawah:

Banyak hadiah cabutan bertuah untuk dimenangi.

Boleh mula berlatih dari sekarang dan kita jumpa nanti.

The Raging Bull Run 2024 x KL Borneo Half Marathon

👉🏼 Daftar di sini: https://bit.ly/RAGINGBULL24

Tarikh: 14 Julai 2024 (Ahad)
Masa : 6:00 pagi
Lokasi : Dataran Merdeka, Kuala Lumpur

Anjuran KoPPZ (Koperasi PPZ-MAIWP) & penaja utama oleh Asri Ahmad Academy.

Flag Off dan Cut Off Time adalah seperti berikut:

Dapatkan tawaran diskaun untuk yuran bagi yang daftar awal!