10 Saham Patuh Syariah Ini Harganya Naik 100% Dalam Masa 6 Bulan

Belajar saham bersama Tn Hj Asri

Macam tak percaya kan? Mana taknya, sebab anda dah terbiasa dengan 6-8% dividen ASB, atau 10-15% daripada Unit Trust?

Tahu tak duit kita dalam ASB & Unit Trust tu juga dilaburkan dalam pasaran saham Bursa Malaysia? Tak percaya? Baca artikel ini; Dekat mana ASB melabur RM144 bilion duit kita?

Kepada yang tak pernah dengar tentang pasaran saham di Bursa Malaysia, boleh baca dulu 3 artikel ini:

1. 99% Orang Akan Tanya 8 Soalan ini Tentang Pelaburan Saham
2. Intro Kepada Pelaburan Saham di Bursa Malaysia
3. Untung Melabur Saham Kira Macam Mana?

Jom kita tengok beberapa harga saham yang telah naik 100% (untung 100%) dalam masa 6 bulan seperti di bawah:

No.Nama SahamHarga 4 Oktober 2016 (RM)Harga 3 April 2017 (RM)Kenaikan% Keuntungan
1MALTON BHD-W180.090.600.51566.7%
2BOON KOON GROUP BHD-WA0.0450.2350.19422.2%
3PUC FOUNDER (MSC) BERHAD0.0250.100.075300%
4VISDYNAMICS HOLDINGS BHD0.220.790.57259.1%
5DAGANG NEXCHANGE BERHAD-WD0.07 (Dilancarkan pada 13 Oktober 2016)0.2050.135198.9%
6JHM CONSOLIDATION BHD1.283.572.29178.9%
7CENSOF HOLDINGS BERHAD-WB0.090.195 (Harga pada 5 April 2017)0.105116.7%
8CUSCAPI BHD0.130.270.14107.7%
9HALEX HOLDINGS BERHAD0.400.8350.435108.8%
10ETI TECH CORPORATION BHD (TRIVE)0.0850.1750.09105.9%
11CENSOF HOLDINGS BERHAD-WA0.0550.110.055100%
12PLASTRADE TECHNOLOGY BHD (PTB)0.140.2750.13596.4%
13BIOALPHA HOLDINGS BERHAD-WA0.1050.1850.0876.2%

Ada banyak lagi, tapi cukuplah kami tunjuk banyak ini dulu.

Untung 566.7%? Bahasa Matematiknya Labur RM1,000 Kemudian Harga Saham Naik, Dapat Untung RM5,560

Jangan salah faham, ini bukan confirm kalau melabur terus dapat untung. Silap haribulan boleh rugi. Sebab itu adat pelaburan. Ini bukan skim cepat kaya pak man telo! Cuma nak beritahu itulah jumlah keuntungan yang diperoleh kepada mereka yang ambil keputusan beli saham MALTON BHD-W18 6 bulan lepas.

Situasi ini jarang berlaku, tapi tidak mustahil sebab buktinya dah ditunjukkan saham MALTON BHD-W18.

Boleh tengok sendiri di Bursa Malaysia atau BursaMarketplace kalau tak percaya. Paca carta Klik 1Y (setahun) dan tengok sendiri.

Siapa kata pelaburan saham ni tak boleh buat duit ketika ekonomi tak berapa bagus? Kita hanya perlu belajar saham “APA” nak beli? “BILA” nak beli dan “BILA” nak jual.

Ya betul, semuanya kena buat sendiri, untung sendiri, rugi juga sendiri. Nak peram saham tu setahun? 6 bulan? Sebulan? Seminggu? Sehari? Semuanya terserah kepada diri sendiri. Pandailah-pandailah uruskan pelaburan tersebut.

Pelaburan Saham Patuh Syariah Sebagai Sumber Pendapatan Tambahan Keluarga

Rasa tertekan dengan kos sara hidup yang semakin meningkat? Selain daripada buat dua pekerjaan seperti yang disaran Menteri kita, apa kata anda mula terlibat dalam pelaburan saham hari ini? Tak rugi pun jika belajar ilmu ini.

Kita ada pilihan. Tak perlu lagi mengeluh tunggu setahun baru dapat dividen 6-8%. Kita ada peluang pelaburan sah yang lain dan boleh peroleh keuntungan lebih banyak dari itu, janji rajin mengambil tahu tentang dunia pelaburan saham patuh syariah di Bursa Malaysia. Kalau nak tahu dekat Bursa malaysia ada lebih 900 syarikat yang disenaraikan dan dari jumlah itu, 672 syarikat adalah patuh syariah (sehingga tarikh ini).

Saham patuh syariah juga mampu memberi pulangan pelaburan yang bagus. Apa lagi alasan anda untuk tidak memilih saham patuh syariah?

Tak tahu mana nak mula? Nak belajar direct dari ikon Bursa? Jom kita hadir belajar di seminar berikut:

 

SEMINAR PELABURAN MEGA 2017

Seminar Pelaburan Mega bakal menyaksikan gandingan Puan Norriza Muhamad Yusof, Tuan Ahyat Ishak dan Mentor Saham tersohor Malaysia, Tuan Haji Mohd Asri Ahmad. Menariknya seminar ini turut mendapat kerjasama Pusat Pungutan Zakat MAIWP.

InshaAllah dengan memperolehi keuntungan dalam pelaburan saham, dapatlah anda bayar zakat lebih banyak bagi membantu pembangunan ummah. Saham dunia dapat, saham akhirat pun dapat.

Klik sahaja gambar di atas untuk mendaftar, jumpa anda di sana.

DAH BERIBU ORANG BELAJAR TENTANG PASARAN SAHAM BURSA MALAYSIA…

Previous ArticleNext Article

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

12 Saham Syarikat Malaysia Paling Baik Di Asia Tenggara, Negara Di Landasan Betul – Rafizi

NIBONG TEBAL, 10 Jun (Bernama) — Sebanyak 12 syarikat Malaysia telah disenaraikan dalam 15 saham syarikat yang mencatatkan prestasi paling baik di Asia Tenggara untuk tempoh lima bulan pertama tahun ini, kata Menteri Ekonomi Rafizi Ramli.

Beliau berkata pemantau ekonomi telah menyenaraikan 15 saham syarikat yang mencatatkan keuntungan paling mendadak di Asia Tenggara dan 12 daripadanya merupakan syarikat Malaysia, sekali gus menunjukkan negara kembali berada di landasan baik di bawah pemerintahan Kerajaan Perpaduan.

“Kestabilan politik sudah ada, mata wang Malaysia juga antara paling baik pada tahun ini dari segi pengukuhan dan dengan unjuran ini, negara kita dijangka akan terus menjadi negara yang berpotensi di Asia Tenggara.

“Kita mula melihat tanda-tanda ekonomi yang semakin baik. Jika ini berterusan, unjuran menjelang 2027, 2028, Malaysia boleh diiktiraf dan diumumkan sebagai sebuah negara maju yang baharu,” katanya dalam ucapan pada Majlis Pelancaran Jentera Perpaduan Pilihan Raya Kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (DUN) Sungai Bakap di sini malam tadi.

Mengenai harga minyak dan pelaksanaan penyasaran subsidi diesel, beliau yang juga Timbalan Presiden PKR berkata dahulu, harga minyak sebanyak RM1.90 dan subsidi kerajaan berjumlah RM3 bilion daripada bajet bernilai lebih RM200 bilion.

“(Tetapi) sekarang, subsidi berjumlah RM60 bilion, harga minyak mentah US$80. Saya sebut dahulu, kalau harga minyak mentah rendah dan subsidi masih boleh ditanggung, kenapa hendak hapuskan subsidi.

“Sekarang, apabila subsidi telah mencecah RM60 bilion, nak buat sekolah tak boleh, naik gaji tak boleh dan subsidi yang harga rendah itu yang dapatnya orang kaya, bukankah lebih baik (jika) kita alihkan subsidi itu.

“Maksudnya, subsidi itu terus diberi kepada kenderaan awam, lori kecil, peniaga, malah orang biasa asalkan ada kenderaan diesel dan mereka yang berpendapatan bawah RM100,000 setahun pun dapat RM200 sebulan,” katanya.

Rafizi berkata pelaksanaan penyasaran subsidi diesel juga membantu kerajaan mengagihkan subsidi tersebut kepada keluarga yang memerlukan secara bulanan berbanding membayar berbilion ringgit kepada syarikat minyak. 

Semalam, Menteri Kewangan II Datuk Seri Amir Hamzah Azizan mengumumkan harga diesel di semua stesen runcit Semenanjung ditetapkan pada kadar RM3.35 bagi setiap liter iaitu harga pasaran tanpa subsidi bermula 12.01 tengah malam tadi.

Di bawah BUDI MADANI, bantuan tunai RM200 sebulan diberikan kepada pemilik kenderaan diesel persendirian bagi individu, petani kecil dan pekebun kecil komoditi.

— BERNAMA