Labur Saham dan Skim Cepat Kaya

Ramai yang tertipu. Disangkakan melabur saham, rupanya kena tipu dengan scammer.

Sebab itulah sebelum melabur, kita kena kaji dulu. Jangan senang-senang bagi duit dekat orang. Elakkan daripada mudah percaya dengan janji-janji manis yang dilontarkan oleh sesetengah pihak.

Tengok video 7 tips ini untuk bezakan pelaburan saham dengan skim cepat kaya.

Semoga tips ini membantu kita semua terhindar dari pelaburan yang menjanjikan keuntungan tak masuk dek akal.

Video ini dibawakan khas oleh Asri Ahmad Academy. Jika anda “Zero” tentang pelaburan saham, ayuh sertai program – program percuma anjuran bersama Bursa Malaysia. Daftar sekarang di sini.

Haa. Dah tengok video di atas? Dah tahu 7 tips nak bezakan antara pelaburan saham dan skim cepat kaya?

Kami kongsikan 7 perkara utama yang boleh dibandingkan.

  1. Modal
  2. Pemantauan
  3. Platform
  4. Industri
  5. Siapa Yang Melabur?
  6. Keuntungan
  7. Siapa boleh join?

Haa. Daripada 7 perkara ini, anda boleh nilaikan mana yang betul dan mana yang tidak betul. Jangan risau, tambah ilmu pengetahuan anda bersama mereka yang terbukti berjaya dalam pelaburan saham.

Selamat melabur!

Previous ArticleNext Article

Awas! Dengan 4 Jenis Saham Ini

AWAS! Nak beli saham ni tak boleh lah main beli jer.

Niat nak melabur boleh berubah menjadi lebur kerana sikap terburu-buru atau tamak yang ada dalam diri kita. Untuk melabur, perlulah dengan ilmu.

Dengan ilmu, anda dapat mengurangkan risiko kerugian. Jika pembelian saham dilakukan dengan semberono, kemungkinan untuk rugi itu lebih tinggi.

Haa. Kami kongsikan kepada anda semua 4 jenis saham yang perlu anda berhati-hati ketika melabur.

Kena tahu cara yang betul dan syarikat yang sesuai untuk dilaburkan. Jika tersilap langkah diri sendiri yang rugi nanti. Sebab itu anda perlu berhati-hati dengan jenis-jenis saham seperti ini.

Mungkin nampak kadar keuntungannya lebih cepat atau dengan harapan beli di harga yang murah atau rendah, keuntungan akan lebih tinggi.

Namun perkara sebaliknya boleh berlaku. Kenali saham syarikat yang anda ingin beli serta pastikan anda yakin dengan keupayaan saham syarikat tersebut.

Ingat! Jangan main labur je, nanti melebur.

Selamat melabur!

Video ini dibawakan khas oleh Asri Ahmad Academy. Jika anda betul-betul ZERO dalam pelaburan saham, anda boleh mendaftar webinar anjuran Asri Ahmad Academy bersama Bursa Malaysia di sini.